۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۱۶۵۲۹
هانی زاده مطرح کرد؛

شیخ زکزاکی و تقویت محور مقاومت | آغاز مرحله تبعیدی شیخ زکزاکی

شیخ زکزاکی و تقویت محور مقاومت | آغاز مرحله تبعیدی شیخ زکزاکی
هانی زاده گفت: مثلث شرور سعودی، صهیونیستی و آمریکایی، شیخ زکزاکی را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های اسلامی در تقویت محور مقاومت در غرب آفریقا می‌داند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به موافقت دولت نیجریه برای ادامه درمان شیخ زکزاکی در خارج از هند، اظهار داشت: شیخ زکزاکی به عنوان رهبر مسلمانان نیجریه، سال‌ها از سوی ارتش این کشور تحت فشار قرار داشت و در این باره ۳ فرزندش و بیش از ۲ هزار شیعی در نیجریه به شهادت رسیدند که در این باره نباید از نقش مثلث شرور سعودی ـ صهیونیستی ـ آمریکایی، غفلت کرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه مثلث شرور ذکر شده در پی کاهش فعالیت شیخ زکزاکی است، خاطرنشان کرد: تلقی مثلث شرور آن است که حضور شیخ زکزاکی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌ها اسلامی نیجریه به تقویت محور مقاومت در منطقه (غرب آفریقا) و مکتب اهل بیت (ع) منجر شود؛ از این رو انواع توطئه‌ها را علیه وی، خانواده و همراهان پایه ریزی کردند که در این میان شیخ هزینه‌های بسیاری متحمل شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز ادامه داد: عربستان سعودی در ۴ سال گذشته، صد‌ها میلیون دلار کمک بلاعوض در اختیار فرماندهان ارتش نیجریه برای جلوگیری از فعالیت‌های شیخ زکزاکی قرار داد حتی پیشنهاد ترور وی را به دستگاه امنیتی نیجریه ارائه کرد.

هانی زاده با بیان اینکه اراده خداوند در گسترش و تقویت آموزه‌های شیعی از سوی شیخ زکزاکی در نیجریه است، گفت: تظاهرات و حضور گسترده مسلمانان در غرب و اعتراض به دستگیری شیخ، دولت نیجریه را مجبور به آزادسازی رهبر شیعیان نیجریه و موافقت به درمان در هند بکند.

وی افزود: دولت نیجریه در طرح بعدی تلاش می‌کند که شیخ زکزاکی در هند تحت نظر دولت متبوع باقی بماند و از بازگشتش جلوگیری کند و در حقیقت اکنون مرحله تبعیدی شیخ زکزاکی آغاز شده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه دولت نیجریه تحت تأثیر تظاهرات مردمی مجبور به موافقت با خروج شیخ زکزاکی شده است، خاطرنشان کرد: اعلام لغو خودمختاری منطقه کشمیر که شیعیان زیادی در آن وجود دارد بی ارتباط با ادامه مداوای شیخ زکزاکی در هندوستان نیست و به واقع با چنین اقدامی هندوستان تلاش دارد تا افکار عمومی را از وضعیت داخلی هند به سوی شیخ زکزاکی معطوف کند./۹۴۵۶/ت210/ب1
گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حاتم شرفی
ارسال نظرات